3 Mayıs 2018 Perşembe

Steins gate zero tartışma yorumlar

Eğer benim gibi asıl Steins;Gate'i sevmeyen birisi iseniz ve bu animeye başlamamayı düşünüyorsanız sakın öyle düşünmeyin ve başlayın. Çünkü bu anime, asıl Steins;Gate'den çok daha güzel bir anime olacak (tabi Visual Novel'e sadık yapmışlarsa).

S;G izlemeyenlerden bahsettiğimi göremiyorum yorumda? Asıl S;G'yi sevmeyenler S;G 0'yu sever yazdım. Eğer insanların bir şeyi izlemeden veya visual novel fanıysa okumadan/oynamadan sevemeyeceğini düşünen birisi isen buradaki sıkıntı benim yorumumda değil.

Hayır S;G'yi sevmeyip bunu sevebilir anlamı da çıkabiliyor, zira bazı yapımlarda "X sezonu kötü olup Y sezonu daha izlenebilir" tipi durumlar olabiliyor. Bu animenin de White Fox sağolsun alakasız bir sürü yan hikayesi bulunduğu için insanlarda Fate/Zero ve Fate/Stay Night gibi bir algı oluşabiliyor (onu da FSN'den önce izlemek saçma misal). S;G'yi yarıda bırakmış insanlar gidip 0'a şans falan verebilir vs.
Sizin yorumunuzla bir problemim yok, sadece ek olarak böyle bir anlam da çıkabiliyor onu belirtmek istedim.

Kk şimdi anladım ne demek istediğini. Ancak Fate Stay Night Visual Novelini route başına 2şer kez ve Fate/Zero/UBW/SN'yi de 3'er kez bitirmiş birisi olarak şunu söyleyebilirim. İzleme sırası Heaven's Feel tamamen çıkmış olsaydı HF -> Zero -> SN -> UBW şeklinde olmalı derdim. Şu anki haliyle ise Zero -> SN -> UBW -> HF. Zero ve HF Fate evrenini en iyi anlatan anime olduğundan diğer animelerle seriye başlanınca hikaye tam olarak anlaşılamıyor. Zaten SN/UBW/HF routelarını oynarken her birinde bir parça eksik hissediliyor ancak 3ü birden oynanıldıktan sonra tüm taşlar yerine oturuyor. Zero diğer seriler hakkında ufak spoilerlar içerse de Fate evrenine girmek için en iyi anime. Gerçi diğer seriler de Zero hakkında spoiler içeriyor orası ayrı konu.


Tavsiye Öneri linkler: Githubzoomgroupdrimsa -  fark

Valla Zero'yu en başta izleyince ne UBW'de Rin-Sakura sahnelerinin bi gizemi kalıyor, ne HF'nin bir gizemi kalıyor ne de Ilya sahnelerinin bir gizemi kalıyor. Üstelik Zero'nun son 3-4 bölümünde geçen muhabbetlerden bir şey anlaşılmıyor HF izlenmediği zaman. Bi dönem HF route bittikten hemen sonra Zero'nun son bölümlerini baştan izlemiştim, alenen HF'de geçen cümlelere birebir göndermeler falan vardı diye hatırlıyorum. Acayip etkilenmiştim, böyle daha bi anlam kazanmıştı söylenen her cümle. Özellikle Angra Mainyu - Kiritsugu konuşmalarındaki diyaloglar falan. Açıkçası HF izlemeyen biri dümdüz bu Zero'yu izlese, tüm seri bittikten sonra geri dönüp bir daha izlemek zorunda kalır. O yüzden ben HF'yi bitmiş gibi varsayarak romanda nasılsa SN-UBW-HF diyip en sona Zero'yu izlemelerini öneriyorum arkadaşlara. Bazılarına HF külliyatı bitsin öyle izle diyorum, bazısına 1. filmi izlesen yeter diyorum neticede az buçuk bağlanıyor Zero'ya diye.
Bazen geçmişi anlatan şeylerin en sona bırakılması, serinin her yerini toparlamak açısından daha anlamlı olabiliyor (bkz: Monogatari serisinde stüdyonun Kizumonogatari'yi final arctan hemen önce çıkarması gibi). Kişiye kalmış elbet.
Edit: Bu arada FSN de o kadar kötü değil ya, sonlara doğru batırsa da aslında dönemine göre gayet akıcı. FSN + UBW'nin 0. bölümü izlenince çoğu şeyin mantığı oturuyor.

Ancak UBW/SN'yi önce izleyince de Zero izlerken oluşan bir çok gizem çöpe gidiyor. Üst yorumda da söylediğim gibi orası çıkmaz sokak. Keşke HF filmlerini 1 yıl arayla değil de 3-4 ay arayla çıkarsalardı. Şu ana kadar Fate serisine başlamamış birisi için en sağlıklısı 2020'ye kadar beklemek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder