29 Nisan 2018 Pazar

Clannad: After Story Nasıl bir Animedir ?

nagisanın sağlığıyla ilgili ufak bi teorim var açıklayayım :
Animenin her yerinde ara ara şehrin nasıl değiştiğini, nasıl yeni binaların yapılıp doğal alanların bozulduğu anlatılıyor.Hatırlarsanız akio(nagisanın babası), onu küçüklüğünde hastayken orman gibi biyere götürüyor ve dua ediyor.Doğada onun bu dileğini kabul edip nagisayla bütünleşiyor(animede belirtiliyor). Ama ilerde şehir değişip farklılaşmaya başladıkça şehir bozuluyor ve onunla bağlanan Nagisanında sağlığı bozuluyor . Hastalığının ne oluğunu bilinmemesinin sebebide bu .

İlk sezon komedi güzel bir seri insan kahkahayla gülüyor.. İkinci sezon yani bu sezon dramayı kaldıramayan kesinlikle izlemesin.. son derece üzücü. . Eleştirdiğim noktalarda var elbet .. en uyuz olduğum ovalar son derece saçma ve uyumsuz bana göre gereksiz karakalem.. yazar nagisasız olmayan rol yazmış.. herhalde mide bulandirmak için madem yazacak serinin içerisinde olsun.. yakında tek yazılmayan kız kotomi içinde senaryo yazar.. ve neden sunoherenin kız arkadaşı olmuyor anlamadım gitti.. beğendiğim osihuini yani tomoya nın kızının babasına ağlayarak sarılması. . Teşekkürler ama ben ikinci seriyi pek ve ovaları hiç beğenmedim. .


Yaşadıkları şehirle ilgili bir efsane var (yaklaşık iki ay olmuş ayrıca bundan sonra çok fazla anime izledim yani biraz hatalarım olabilir) o şehirde ne zaman birisi mutlu veya üzgün olsa herhalde ışık huzmesi çıkıyordu ve sen bu ışıkla karşılaşıp gerçekten isteyerek bir dilekte bulunursan dileğin kabul oluyor. Tomoya da Nagisa nın ölümü ardından kızıyla birlikteyken kızı da bir anda ölüyor. Sonrasında Tomoya ağıt yakarken falan bu ışık huzmesi beliriyor vs Nagisanın öldüğü zamana geri dönüyor Tomoya.Ve Nagisa ölmeden Ushio (kızları) doğuruyor ve ilerisinde de Ushio da ölmüyor (normalde vücudu çok zayıf olduğu için doğumdan sonra ölüyordu). Tomoya da tüm bu olan kötü anları, dileğini bir hayalmiş gibi hissediyor sonunda da mutlu mesut bitiyor. Böyle birşeyler oluyordu yaklaşık olarak dediğim gibi biraz bulanık hatırlıyorum :)

Ara bağlantılar: anime izle empowheronlineanime  -  anime izleyin - crucchyroll anime

Bu sezonun genelini ele alırsak hoş bir anime. 2 parçaya ayıracak olursam, ilk 14 bölümü vasat son 10 bölümü ise oldukça güzel. Ama abartıldığı kadar iyi bir anime olduğunu düşünmüyorum. "Dramı çok iyi, gelmiş geçmiş en iyi dram animesi." Filan diye gaza getirmişlerdi beni başlamadan önce. İlk 14 bölümde adam akıllı bir dram yok, ilk sezon ki gibi ufak dramlar var sizi üzüyor, duygularınızı okşuyor ama ağlatacak kadar da duygulandırmıyor. Son 10 bölüme gelirsek cidden güzel bir dramı var, hatta 19uncu bölümdeki Tomoya ve babasının hikayesi beni gerçekten hüzünlendirip ağlatma noktasına kadar getirmişti, ama onun dışındaki dramı iyiden öteye geçemiyor. Ve gelelim finaline. Finali benim için gerçekten kötüydü. Nagisa'yı önce öldü gösterdiler sonra 8 bölüm sonra ışık hüzmeleri filan derken geri getirdiler. (oradaki olay biraz daha farklı olabilir son kısımları izlerken can sıkıntısından kafam başka yerlere kaydığından tam anlayamamış olabilir yorumda detaylı açıklamasını yapabilecek birisi varsa mutlu olurum.) 
Özetlemek gerekirse hoş bir anime, ortalamanın üstünde izlenmeye değer, ama ben abartıldığı kadar güzel bulmadım
Çizimler/Sanat Tasarımı: 7
Müzikler: 9
Konu: 9
Karakterler: 8
Hikaye İşlenişi: 2
GENEL: 6/10 (hoş)
Not: Bunlar sadece benim görüşümdür, sizin için dünyanın en güzel animesi olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder